Monday 27 November 2017

Lnkd Gleitender Durchschnitt


So finden Sie die besten Aktien zu kaufen, bevor sie Breakout Aktienausbrüche sind über mehr als nur den Kauf von Aktien, die Handel auf neue Höhen sind. Damit ein Ausbruch gültig und ohne ein hohes Ausfallrisiko vorliegt, muss eine Aktie zunächst eine gültige Konsolidierungsgrundlage auf ihrem Kartenmuster besitzen. Ein 8220base8221 ist entscheidend für einen Aufwärtstrend, da die Aktie oder ETF eine starke Grundlage für den nächsten Vormarsch baut. Bevor ein Bestand einen großen Preis starten kann, muss er zunächst ein solides Grundmuster aufbauen. Es ist eine Art von wie die Grundlage für ein Haus, wenn es nicht fest ist, können die Ebenen oben instabil werden. Für Bestände dienen Grundmuster als Grundlage. Sie treten auf, wenn ein Vorrat8217s Preis fällt, dann konsolidiert sich über eine Reihe von Wochen oder Monaten. Dies führt zu dem, was als 8220buy setup bekannt ist.8221 Basen bilden sich typischerweise, nachdem ein stockETF bereits eine erhebliche Preiserhöhung von mindestens 30 erlebt hat. Dieser Aufwärtstrend ist wichtig, weil es zeigt, dass die Aktie bereits eine Erfolgsbilanz des Preiswachstums aufgebaut hat, Und hat Unterstützung von großen institutionellen Investoren gewonnen. In diesem Artikel zeigen wir Ihnen, wie Sie die beiden Top 8220basing8221 Chartmuster vorstellen, die den besten Breakout-Kauf-Setups vorausgehen: Studieren Sie die folgenden Chartmuster genau, da sie Ihnen ermöglichen, Ihr Auge zu entwickeln und schließlich lesen Charts wie ein Profi. So identifizieren Sie ein 8220Cup und Handle8221 Chart Pattern Nachfolgend sind die technischen Merkmale eines Cup - und Grifftypmusters zusammen mit einem tatsächlichen visuellen Beispiel: Das Chartmuster muss sich in einem bestehenden Aufwärtstrend bilden. Und Lager muss mindestens 30-40 von den Tiefs sein. Diese Regel ist sehr wichtig. Gehen Sie nicht auf der Suche nach Cup und Griff Muster mit Aktienhandel bei oder in der Nähe von 52-Wochen-Tiefs Die besten Cup-und Griff-Muster bilden in der Nähe von 52-Wochen-Highs. Aktien, die auf neue Allzeithöhen ausbrechen, sind ideal, weil sie über Kopf Widerstand fehlt. Der 50-Tage-Gleitender Durchschnitt sollte über dem 200-Tage-Gleitender Durchschnitt liegen, und der 200-Tage-Gleitender Durchschnitt dürfte bereits seit mindestens wenigen Monaten höher ausfallen. Die Basis bildet sich typischerweise auf einem Rückzug von 20-35 von den Höhen (tiefe Korrektur) und ist mindestens sieben Wochen lang. Als die Basis runden und der Preis zurück über den 50-Tage gleitenden Durchschnitt zurückkehrt und hält, auf der Suche nach der 8220handle8221 zu bilden. Der Griff bildet gewöhnlich 5-10 unterhalb der Höhen der linken Seite des Musters. Der Griff selbst sollte tiefer abdrücken und ist typischerweise 5-10 oder so in der Breite. Griffe, die mehr als 15 zurückverfolgen, sind zu flüchtig und anfällig für Versagen. Griffe sollten mindestens 5 Tage lang sein und nicht unter dem 50-Tage-Gleitender Durchschnitt liegen. Setzen Sie es alle zusammen, dieses Diagramm von LinkedIn (LNKD) zeigt ein gültiges Cup - und Griffdiagrammmuster, basierend auf den oben genannten technischen Kriterien: Auf dem obigen Diagramm ist zu bemerken, dass der 200-Tage-Gleitender Durchschnitt (orange Linie) in einem klaren Aufwärtstrend ist. Der 50-Tage-Gleitender Durchschnitt (Teal-Linie) liegt über dem 200-Tage-Gleitender Durchschnitt und der 20-Tage-Exponential-Gleitender Durchschnitt hat sich über den 50-Tage-Gleitender Durchschnitt überschritten. Wenn der 20-tägige exponentielle gleitende Durchschnitt über dem 50-Tage-gleitenden Durchschnitt liegt und die Preisaktion über beiden Mittelwerten liegt, ist es die ideale Zeit für einen Griff zu bilden. Der Schlüssel zum Griff ist, dass die Preisaktion driften sollte, um die Hände zu schütteln.8221 Der Kaufpunkt für diese Art von Swing-Trade-Setup ist ein Ausbruch über dem Höhepunkt des Griffs. Im Laufe der Jahre haben wir jedoch gelernt, eine partielle Positionsgröße bei oder in der Nähe der Tiefs eines Griffs festzulegen und die Position auf dem Breakout über dem Griff des Griffs hinzuzufügen. Dies ermöglicht es uns, unsere durchschnittlichen Kosten zu senken und eine bessere Belohnung für das Risiko-Verhältnis zu bieten. Eine flache Basiskonsolidierung ist eine flache Preiskorrektur, die die folgenden Merkmale besitzen sollte: Wie bei dem Cup - und Grifftyp-Muster muss sich eine flache Basiskonsolidierung innerhalb eines bestehenden Aufwärtstrends bilden. In der Regel wird es nach einem Ausbruch aus einer tieferen Korrektur (wie eine Tasse und Griff) zu bilden. Der beste Weg, um eine flache Basis zu identifizieren, ist mit dem wöchentlichen Chart Zeitrahmen. Die Mehrheit der Basis sollte sich über dem steigenden 10-wöchigen gleitenden Durchschnitt (oder 50-Tage-Gleitender Durchschnitt auf Tageskarte) bilden. Der 10-wöchige gleitende Durchschnitt sollte weit über dem 40-wöchigen gleitenden Durchschnitt handeln. Eine flache Basis sollte mindestens 5 Wochen lang sein. Flache Basen in der Regel nicht mehr als 15 von den Höhen korrigieren Die folgende Tabelle der Pharmacyclics (PCYC) veranschaulicht, was eine flache Basiskonsolidierung aussehen sollte: Obwohl das wöchentliche Diagramm oben ein gutes Beispiel für eine flache Basiskonsolidierung ist, war der Pullback nur ein bisschen Über 15 bei 17. Idealerweise sollte eine flache Basis etwa 10-15 von den Höhen bilden, aber 16-18 ist okay, besonders wenn der Vorrat flüchtig ist. Wenn das Muster 25 breit ist, ist es wahrscheinlich keine flache Basis. Bitte benutze den gesunden Menschenverstand mit diesen Regeln. Auch auf dem Diagramm von PCYC, beachten Sie die gesamte Basis findet Unterstützung bei der steigenden 10-Wochen gleitenden Durchschnitt, das ist ein sehr bullish Zeichen. Weiterhin liegt der 10-wöchige gleitende Durchschnitt weit über dem 40-wöchigen gleitenden Durchschnitt, und beide Indikatoren sind in einem klaren Aufwärtstrend. Der Kaufpunkt einer flachen Basis ist auf einem Ausbruch über den Höhen des Diagrammmusters. Wie bei Cup - und Griffmustern versuchen wir meist, vor dem Ausbruch eine Teilgröße zu treffen, wenn möglich. Bullish Bestätigung durch Verschärfung Preis Aktion Bei der Suche nach bullish Stock Chart Muster, ist es entscheidend, für eine Verschärfung der Preis-Aktion auf der rechten Seite der Basis zu suchen. Die linke Seite ist die anfängliche Drop-off der Höhen, wo die Preis-Aktion Risse und wird breit und locker. Für die ersten paar Wochen ist die Preisaktion flüchtig und es kann ziemlich viel verkaufen. Aber nach ein paar Wochen der Boden-Aktion, die Aktie beginnt sich niederzulassen und höher zu schieben. Wenn die Mehrheit der Preisaktion über dem 50-Tage-Gleitender Durchschnitt liegt und der 20-Tage-exponentielle gleitende Durchschnitt über dem 50-Tage-Gleitender Durchschnitt liegt, ist dies der Fall, wenn die Aktie beginnen sollte, sich zu verschärfen. Die folgende Tageszeitung von Tesaro (TSRO) zeigt eindeutig eine Verschärfung der rechten Seite des Basismodells: Auf der obigen Grafik zeigte der anfängliche Rückgang der Höhen (rund 20) eine flüchtige Preiswirkung für mehrere Wochen. Allerdings bemerken die Preis-Aktion nie wirklich unter dem 50-Tage gleitenden Durchschnitt für mehr als ein paar Tage. Anfang Januar 2013 verschärfte sich die Preisgestaltung. Bis später im selben Monat entwickelt sich ein extrem enger Bereich über dem 20-Tage-exponentiellen gleitenden Durchschnitt. Dies ist eine klassische Schnappschuss der Verschärfung der Preisaktion, was wir immer suchen. Da die profitabelsten Aktien in unserem Wagner Daily Swing Trading Newsletter fast immer über die oben genannten Qualitäten verfügen, ist der sprichwörtliche Beweis im Pudding. Genießen Sie diese verwandten Artikel: Symbol-Suche Copyright-Kopie 2017 MarketWatch, Inc. Alle Rechte vorbehalten. Durch die Nutzung dieser Website erklären Sie sich mit den Nutzungsbedingungen einverstanden. Datenschutz und Cookie-Richtlinien. Intraday-Daten von SIX Financial Information zur Verfügung gestellt und unterliegen den Nutzungsbedingungen. Historische und aktuelle End-of-Day-Daten von SIX Financial Information zur Verfügung gestellt. Intraday-Daten verzögert je Austauschanforderungen. SPDow Jones Indizes (SM) von Dow Jones Company, Inc. Alle Zitate sind in der örtlichen Börsenzeit. Echtzeit-Enddaten von NASDAQ zur Verfügung gestellt. Mehr Informationen über NASDAQ gehandelte Symbole und ihre aktuelle finanzielle Status. Intraday-Daten verzögert 15 Minuten für Nasdaq und 20 Minuten für andere Börsen. SPDow Jones Indizes (SM) von Dow Jones Company, Inc. SEHK Intraday Daten werden von SIX Financial Information zur Verfügung gestellt und sind mindestens 60 Minuten verspätet. Alle Zitate sind in der örtlichen Börsenzeit. MarketWatch Top StoriesOpen Technology Forum Dienstag 25 Oktober 10:00 - 16:20 - TAG 1 Moderator Jeff Warra, technischer Spezialist, Spirent Communications, USA 10:00 - Entwicklung von Netzwerken, surPASS Ihre Erwartungen, aktive Überwachung vs datalogging Jeff Warra, technischer Spezialist, Spirent Communications, USA OEMs in der Automobil-, Off-Highway - und Hochleistungs-Lkw-Industrie sind aus der Bandbreite für autonomes Fahren. Industrien wenden sich an Ethernet für ihre fahrzeuginternen Kommunikationsnetze, um Daten mit hoher Bandbreite von Sensoren zu Systemen zu liefern. Es gibt eine Vision, bis zum Ende des Jahres 2018 ein Ethernet-Backbone-Anschlusskomponenten zu haben. Standard OABR (Open Alliance BroadR-Reach) beschleunigt nun die Entwicklung von Ethernet-Komponenten. Klassische Bussysteme wie CAN oder Flexray wurden entwickelt, um kritische Steuerungsmeldungen in Echtzeit zu liefern. Die Echtzeitanforderungen müssen für die Ethernet-Architekturen angesprochen werden, da die Ethernet-Technologie nicht als Echtzeit-Kommunikationsbus erstellt wurde. 10:20 - imc revolutioniert Fahrzeugtests: einfacher, schneller und flexibler als je zuvor Andrew Jesudowich, Applikationsvertriebsleiter, imc DataWorks LLC, USA Die Präsentation diskutiert, wie das erweiterte Imc-Test - und Messportfolio eine schnellere und effizientere Fahrzeugprüfung ermöglicht . Neue imc CANSASflex Messmodule können in räumlich verteilten Konfigurationen oder als Zentraleinheiten eingesetzt werden. Mit dem imc Klick-Mechanismus, Module mechanisch und elektrisch verbinden. Das neue imc CANSASfit eignet sich hervorragend für mobile Tests in rauen Umgebungen. Das robuste Gehäuse bietet zuverlässigen Schutz gegen Spritzwasser, Schmutz und Vibrationen. Ein Temperaturbereich von -40 bis 125C ermöglicht das ganze Jahr über und in Klimakammern. Neue Imc WAVE Sound - und Vibrationsanalyse-Software ermöglicht es Kunden, Lärmmessungen, Strukturanalysen und Vibrationsuntersuchungen durchzuführen und gleichzeitig andere Messgrößen zu erfassen. 10:40 - ETAS EHANDBOOK - Neues interaktives Dokumentations-Tool macht ECU-Kalibrierung einfacher Jayesh Patel, Programmmanager, ETAS Inc, USA Im Laufe der letzten zehn Jahre sind Faseroptik-Sensoren (FOS) vorgestellt und entstehen als passende Alternative zu herkömmlichen elektrischen Sensoren , Doch wenige Menschen erkennen das Potenzial und die Vorteile dieser Technologie. Komponiert nur aus Glas, FOS sind eigensicher und bieten Vorteile gegenüber elektrischen Sensoren, die nicht empfindlich auf elektromagnetische Störungen (EMI) sind und eine höhere Messgenauigkeit erreichen können. Diese Präsentation wird die optische Sensorherstellung und die realen Anwendungen von FOS gegenüber herkömmlichen Dehnungsmessstreifen in Industrien wie Automobil, Öl und Gas und Luft - und Raumfahrt hervorheben. Die Teilnehmer verlassen die Session Verständnis Faser-Optik-Sensoren und die Vorteile, die sie bieten. 11:00 - Testing Automotive Sicherheit und Prüfung trotz Sicherheit Philip Lapczynski, Programm-Manager, Vector CANtech Inc, USA Wir alle sind uns bewusst, die wachsende Notwendigkeit für Cybersecurity in Automotive. Diese Präsentation konzentriert sich auf zwei Dinge: 1) Die wachsende Notwendigkeit für Sicherheitstests in Automotive 2) Die Herausforderungen in der Prüfung durch die Einführung von Sicherheitsmechanismen erstellt. Wir diskutieren über sichere Ingenieurpraktiken wie automatisierte Funktionsprüfung (White Box), Fuzz-Tests (Black Box) und Testen eines Systems mit Sicherheitsmechanismen. 11:20 - MaDaM die Messdatenmanagement-Lösung Dr. Bernhard Snder, Geschäftsführer der AMS GmbH, DEUTSCHLAND Auf der Basis praktischer Anwendungsfälle bei großen OEMs werden die Vorteile und Grenzen moderner Messdatenmanagementsysteme gezeigt. Indexing-Technologie (Lucene) und erweiterte Suchfunktionen, hoch interaktive HTML5 und verkehrsminimierende EnCom sind neue Technologien, die in den letzten fünf Jahren entwickelt wurden. Mit Proben aus dem AMS-Produkt MaDaM werden die Vorteile dieser neuen Technologien demonstriert. Das Messdatenmanagementsystem MaDaM kombiniert moderne Ansätze zur Datenspeicherung und - indizierung mit Web-Technologien für den mobilen und Desktop-Zugriff. Es bietet Server-basierte Berichte über die Nachfrage oder interaktive Datenanalyse in einer Web-basierten Umgebung mit einfach zu bedienenden Volltextsuche. Dies ermöglicht große Datenlösungen. 11:40 - Die Wirkung der Reifendatenqualität auf die Fahrzeugleistungsvorhersage Henning Olsson, Direktor, RD, Calspan Corporation, USA Laborreifentests liefern Reifendaten, die bei geeigneter Anwendung dazu beitragen können, den Fahrzeugentwicklungsprozess zu beschleunigen. Wenn Reifendaten und Reifenmodelle für viele verschiedene Anwendungen verwendet werden, müssen die Auswirkungen von Datenqualität und Genauigkeit berücksichtigt werden. Es wurde eine Studie durchgeführt, um die Auswirkungen dieser Effekte auf die Fahrzeugleistungsvorhersagen zu quantifizieren. Beispiele von Pkw - und Lkw-Anwendungen werden vorgestellt und Schlussfolgerungen diskutiert. 12:00 - Technologie eines Diagnosetesters mit Cyberkriminalitätsschutz Peter Subke, Direktor Geschäftsentwicklung, Softing AE GmbH, DEUTSCHLAND Die Präsentation stellt einen hochmodernen Diagnosetester aus einem MVCI D-Server (ISO 22900) vor Verarbeitet Daten, die im ODX-Format (ISO 22901) beschrieben sind, und Sequenzen, die im OTX-Format (ISO 13209) beschrieben sind. Insbesondere für die diagnostische Kommunikation über die Luft, z. B. Für ein Software-Update müssen Maßnahmen zum Schutz gegen Cyberattacken ergriffen werden. Beispiele umfassen, sind aber nicht beschränkt auf die Verschlüsselung von Daten und Sequenzen und Signaturtechnologien. 12:20 - Neue Techniken zur Automatisierung der Analyse für technische Daten Stephanie Amrite, Senior Product Manager, National Instruments, USA Sie sammeln viele Daten, aber die Branchenforschung zeigt, dass im Durchschnitt nur 5 analysiert wird. Dies ist auf eine Kombination von Gründen wie schlecht dokumentierte Daten und die Vielfalt und das Volumen der Datenquellen, die Kunden nutzen. Um Ihnen zu helfen, dieses Problem zu überwinden, investiert NI in Technologien, um die Automatisierung der Analyse von Engineering-Daten einfacher als je zuvor zu ermöglichen, einschließlich der Fähigkeit, Metadaten aus jeder Datenquelle zu standardisieren und die Auswahl der Analyseroutine auf der Grundlage der Daten zu wählen. 12:40 - DC-Schnelllade-Test bei verschiedenen Temperaturen Rich Jacobson, Operations Manager, Intertek Phoenix, USA Die Plug-in Elektrofahrzeug (PEV) Industrie vermarktet in der Regel DC-Schnell-Aufladung als Methode, um bis zu 80 von einer vollen Ladung in 20 bieten -30 Minuten. Allerdings wird die Ladungsrate in Abhängigkeit von den Temperaturen des Umgebungs - und Energiespeichersystems (ESS) stark variieren. In dieser Studie werden die Ladungsakzeptanzraten einer Vielzahl von PEVs verglichen und die Auswirkungen des thermischen Managementsystems (TMS) auf das Ladeereignis erforscht. Geprüfte PEVs sind die 2011 und 2013 Nissan Leaf, 2012 Mitsubishi i-MiEV, Volkswagen e-Golf, Kia Soul EV, Chevrolet Spark EV und BMW i3. 13:00 - Road to LTE: verbundene Autos, LTE Roadmap und Testlösungen Craig Hendricks, Senior Technologe, Anritsu US Automotive Focus Team, Anritsu Company, USA Cory White, Nordamerika Geschäftsentwicklung Mgr, Automotive Sector, Anritsu Company. USA Mit dem langen Produktentwicklungszyklus von Automobilen und einer verstärkten Nutzung von LTE für Konnektivität ist es wichtig, die Roadmap für neue LTE-Entwicklungen in Netzwerken und Chipsätzen zu verstehen. Autohersteller müssen in diese Technologien investieren, um der Technologiekurve voraus zu sein und den Verbrauchern die aktuellste Konnektivität zu bieten. Diese Präsentation wird LTE-Technologie-Roadmaps von 4,5G bis 5G und erkunden Sie die Testlösungen zur Verfügung, um letztlich bringen die Technologie in den Markt durch verbundene Autos. 13:20 - PEMS der nächsten Generation (kleinere, kostengünstigere, energieeffizientere) Andrew Burnette, Wissenschaftsberater, 3DATX, USA Die Emissions-Emissions-Testindustrie, die akademische Forschung und andere Sektoren drängen auf kleinere, leichtere, Kosten und, immer wichtiger, energiesparende tragbare Emissionsmesssysteme (PEMS). Obwohl es hier für die etablierten PEMS-Technologiehersteller eine verständliche natürliche Spannung gibt, lohnt es sich, dies zu erkennen und die Wege und Barrieren für ein solches System der nächsten Generation zu betrachten. Aktuelle Testergebnisse für ein PEMS-System der nächsten Generation werden vorgestellt, zusammen mit dem gegenwärtigen Denken, wo es vernünftigerweise angewendet werden kann, um kostengünstig dazu beitragen, die Emissionen zu reduzieren. 13:40 - Fortschrittliche Leistungs-Emulatoren für die Entwicklung und Prüfung von Stromsystemen William Peterson, Vice PresidentCTO, EM Power, USA Hochleistungs-DC-Stromversorgungssystem und Motorantrieb Inverter-Tests werden mit dem Einsatz von fortschrittlicher Leistungsemulation erreicht. Ein aktiver Lastemulator kann alle Eigenschaften eines Motorgenerators bei voller Leistung in allen vier Quadranten ohne bewegliche Teile nachahmen. Ein DC-Emulator kann eine Breitband-zu-20kHz-Simulation oder Emulation des DC-Stromversorgungssystems bereitstellen. Die Fähigkeit, bei voller Leistung zu fegen, auf Frequenzen oberhalb der Schaltfrequenz sorgt für die vollständige Charakterisierung von Systemresonanzen und Eigenschaften. 14:00 - Fortgeschrittene physikbasierte Sensorsimulationsansätze für die Prüfung von ADAS-Systemen Tony Gioutsos, Direktor Vertrieb und Marketing, TASS International, USA Um eine sorgfältige Prüfung der automatisierten und verbundenen Fahrzeugtechnik zu ermöglichen, muss eine fortschrittliche Sensorsimulation einbezogen werden. Um jedoch die genaueste und beste Validierung zu liefern, wäre eine Sensorsimulation, die den Rohdaten am nächsten kommt, bevorzugt. Fortschrittliche physikbasierte Sensormodelle mit deterministischen und probabilistischen Komponenten werden vorgestellt. Zu den beschriebenen Modellen gehören: Kamera, Radar und V2X. 14:20 - Ein offener Systemansatz für BMS HIL-Prüfung Peter Blume, Präsident, Bloomy, USA Hardware-in-the-Loop (HIL) - Tests ist ein wesentlicher Ansatz zur Validierung der Hardware und Firmware eines Automobil-Steuergeräts inklusive des Batteriemanagements System (BMS) Elektronik von Hybrid - und Elektrofahrzeugen (xEVs). Ein HIL-Simulator wird verwendet, um die xEV-Batterie einschließlich Zellchemie, Antriebszyklen und zahlreichen Fehlerzuständen zu simulieren, ohne die Gefahren von realen Batterien oder die Kosten für Prototypenfahrzeuge und die Spurzeit. In dieser Sitzung präsentiert Peter einen offenen Systemarchitekturansatz für die HIL-Testsystem-Implementierung unter Verwendung von handelsüblichen Hardware und Software, einschließlich Batteriesimulatoren. 14:40 - RDDS, modernste Steuerung zur einfachen Modernisierung bestehender Prüfstände Jrg Cordes, Präsident der Renk Systems Corporation, USA Die Präsentation diskutiert ein Softwarehardware-Konzept zur Steuerung neuer oder bestehender Testsysteme. Die benötigte Hardware: PC und Ether-CAT Bus elektrische Verdrahtung im Allgemeinen und Anschluss von Instrumentierung, neue oder bestehende elektrische Verbindung von Betätigungselementen Software-Einstellung, um sie mit der tatsächlichen oder zukünftigen Teststand-Anwendung übereinzustimmen. Allgemeine Merkmale bei Grenzwertüberwachung, Regelkreise, Datenlogging, Fehlerprotokollierung (Post-mortem-Dump). Display-Konfiguration. Benutzer, Betreiber, Engineering Level Schutz durch Pass-Codes und vieles mehr. 15:00 - Drehmoment - und Leistungsmessung Selbstfallstudien und - ansätze Brian Carr, US-Vertriebsleiter, Binsfeld Engineering Inc, USA Im Laufe der Geschichte hat sich die Menschheit auf rotierende Schächte und Drehmoment auf die Machtgesellschaft verlassen. Das Ideal war noch nie so wichtiger als beim Aufkommen des Automobils. Die Messung des Drehmoments und der mechanischen Leistung, die durch ein Wellenantriebssystem erzeugt wird, ist entscheidend für das Verständnis und die Optimierung mehrerer Prozesse innerhalb der Industrie. Dieses Papier gibt einen Überblick über verschiedene Drehmomentmesswerkzeuge sowie die Vorteile und Grenzen jedes Ansatzes. Schließlich, gut untersuchen Anwendungsgeschichten, die eine bevorzugte Methode zu illustrieren. Während die Beispiele unterschiedlich sind, heben sie das Potenzial hervor, das die Zustandsüberwachung für eine breite Palette von Automobil-Profis darstellt. 15:20 - Wie Siemens Hochleistungsantrieb Ihre Prüfgeräte steigern kann Ulrich Weinhart, Geschäftsentwicklung, Prüfstände Siemens Industry Inc, USA Prüfstand Applikationen realisieren zunehmend Vorteile wie Lärmreduzierung, Energierückgewinnung und verbesserte Time-to-Market mit Siemens SINAMICS fährt. Verbinden Sie Siemens mit einem Einblick in die Prüfstände, die in den standardmäßigen SINAMICS-Laufwerken des Standes der Technik eingebaut sind. Features wie Drehmoment-Puls-Motor Simulation, automatische Störung Kompensation und Konnektivität mit National Instruments LabVIEW oder MATLABs Simulink wird Ihre Prüfanforderungen zu vereinfachen. Siemens diskutiert verschiedene Teststand-Applikationen inklusive Batteriesimulation und wie die außergewöhnlich leistungsstarken SINAMICS-Antriebe die Produktivität Ihrer Applikationen rationalisieren und steigern können. 15:40 - VOC Umweltprüfung Automotive Anwendungen Was Sie wissen müssen Ben Pipher, Applikationsingenieur - Automotive Business Unit, Weiss Envirotronics, USA Flüchtige organische Verbindungen (VOC) müssen in Personalfahrzeuganwendungen begrenzt sein. Das Verständnis des Produkts und die Wechselwirkung mit anderen Fahrzeugkomponenten und der Umgebung ist für die Produktentwicklung und die Produkt - und Luftsicherheit unerlässlich. Umweltprüfkammern spielen bei der Prüfung von Fahrzeuginnenkomponenten und VOCs eine entscheidende Rolle. Sicherheitsanforderungen müssen bei der Prüfung von Fahrzeuginnenräumen, wie Partikelmessung, Absorptionsraten, Verunreinigungen aus der Nähe und Entlüftungssystemen, vorhanden sein. Diese Präsentation gibt relevante Informationen und Anleitungen darüber, was in der Produkt-Testphase mit Innenräumen zu suchen und wie man die VOC-Elemente zu begrenzen. Wir werden die Prüfung der Industrieprüfung einschließlich ASTM VDA, ISO und andere Testspezifikationen überprüfen. Die Präsentation wird auch überprüfen, wie Sie das Beste aus Ihrem Umwelt-Test-Ausrüstung und richtige Test-Anwendungen mit VOC-Materialien zu bekommen. 16:00 - Erstellen von Testprofilen, die mit mehreren Endbenutzungsumgebungen unter Verwendung von FDS Kevin Van Popering, Applikations-Emiter, Vibration Research Corp, USA korreliert sind. Das erste Design Ihres Produktes ist nun die Zeit für die Vibrationsprüfung. Vibrationsniveaus, die das Produkt erleben wird, wurden aus Feldmessungen gesammelt, die in der Endverwendungsumgebung (EUE) aufgenommen wurden. Die Zeitspanne, in der das Produkt diese Vibrationsniveaus während seiner gesamten Lebensdauer erleben wird, ist bekannt. Warum nicht diese Feldmessungen und Ziellebensdauer nehmen und sie in ein Vibrationsprofil umwandeln, das mit dem EUE-Ermüdungsschadenspektrum (FDS) korreliert ist, tut genau das. Diese Präsentation beschreibt die Theorie und demonstriert den Prozess der Erstellung eines Testprofils aus mehreren EUEs mit FDS von Anfang bis Ende. 16:20 - Hinzufügen von HIL zu Ihrem Fahrsimulator Ken Jackson, Senior Vice President, LinuxReal-Time, Concurrent, USA Die Simulationswelt entwickelt sich zu einer kompletten Umgebung, die gleichzeitig die Fahrdynamik und ein neues Design der Fahrzeuge testen und überprüfen kann Steuerungen. In der Vergangenheit war die ECU-Prüfung eher eigenständig und wurde zum Testen einzelner Komponenten verlegt. Der neue Gedanke ist, alle Aspekte des Fahrzeugs vor der Produktionsfreigabe vollständig zu integrieren. Das Anschließen der Steuergeräte an den Fahrsimulator bietet den kompletten Test der Fähigkeiten und Funktionalität des Fahrzeugs. Um diese auf autonome Fahrzeuge zu erweitern, bedarf es einer Multimodell-Simulation, die interdependent Daten teilt, während eine hohe Bildrate beibehalten wird. Mittwoch, 26. Oktober 10:00 - 16:00 - TAG 2 Moderator William Doelle, Direktor Nordamerikanische Operationen, Berghof Gruppe Nordamerika, USA 10:00 - Fiber Optic Sensing, eine sichtbare Alternative Nicholas Burgwin, Gründer, Fibos, KANADA In der Vergangenheit Jahrzehnt, Faseroptik-Sensoren (FOS) sind fortgeschritten und entstehen als passende Alternative zu herkömmlichen elektrischen Sensoren, aber nicht viele erkennen das Potenzial und die Vorteile dieser Technologie. Komponiert nur aus Glas, FOS sind eigensicher und bieten Vorteile gegenüber elektrischen Sensoren, die nicht empfindlich auf elektromagnetische Störungen (EMI) sind und eine höhere Messgenauigkeit erreichen können. Diese Präsentation wird die optische Sensorherstellung und die realen Anwendungen von FOS gegenüber herkömmlichen Dehnungsmessstreifen in Industrien wie Transport, Öl und Gas und Luft - und Raumfahrt hervorheben. Sie verlassen die Session Verständnis Faser-Optik-Sensoren und die Vorteile, die sie bieten. 10:20 - Nachbehandlungs-Prüfgeräte, die reale Transienten-Abgasbedingungen replizieren Jonathan Stewart, technischer Spezialist, Catagen, UK Diese Studie beschreibt einen synthetischen Gasreaktor, der in der Lage ist, eine breite Palette von RDE-Testszenarien einschließlich WLTC-, SULEV - und NEDC-Testzyklen zu produzieren . Das System hat die Fähigkeit, transiente Zyklen für eine breite Palette von Motortypen zu reproduzieren, mit Testprobentemperaturen von -10C bis 800C. Der Ansatz ist von Natur aus genau und wiederholbar, er eignet sich auch hervorragend für Sensitivität, Kalibrierung und Performance-Tests und ist darauf ausgelegt, Kunden bei der Erfüllung von Emissionszielen zu helfen. Die Ergebnisse der Systemleistung werden für den WLTC-Zyklus für ein leichter Dieselfahrzeug dargestellt und mit realen Motordaten verglichen. 10:40 - PIA wirtschaftliche Injektionstests für jede Umgebung William Doelle, Direktor Nordamerikanische Operationen, Berghof Gruppe Nordamerika, USA Die PIA-Familie ist eine Prüfgerätefamilie für die Brennstoffeinspritzung und Pumpenforschung, Herstellung und Validierung, die Piezo und Solenoid steuert Injektoren Im RD-Labor erstellte Profile können zur Kalibrierung von Injektoren oder Pumpen in einer EOL (End of Line) Teststation verwendet werden, die von PIA in Validierungstests bestätigt wird. Vor dem Hintergrund der jüngsten Trends in der Automobilprüfung wird die PIA und ihre Entwicklung zusammen mit Kunden und Lieferanten unsere Fokusentwicklung sein, die uns dazu veranlasst hat, ein Forum zu entwickeln, das sich mit der Zukunft des Motoren-Motoren-Sektors beschäftigt: dem Berghof Testing Powertrain Innovation Day. 11:00 - Ein Unternehmen Ansatz zur Motor-Test-Analyse: Anforderungen für die Umsetzung Bruce Thomason, Leiter der Technologie, SGS, USA Motoren und Fahrzeug OEMs haben komplexe Produktentwicklung Anforderungen, die eine fähige und standardisierte Post-Test-Analyse, während gleichzeitig mit hohen Ebenen zu fordern Der Produkttechnologie und der Testvielfalt. Viele Organisationen verlassen sich auf gemeinsame Tabellenkalkulationen oder verteilte Desktop-Tools, die inkonsistente und nicht nachvollziehbare Ergebnisse liefern können. Diese Präsentation richtet sich auf unternehmensweite Nachverarbeitungsanforderungen, Funktionen und Implementierungsüberlegungen, zusätzlich zu den Erlernungen, die dazu beitragen können, eine Organisation zu einem effizienten, standardisierten und wartbaren professionellen Prozess zu bewegen. In der Präsentation wird abgedeckt, wie die Vielfalt der Produkttopologie, der physikalischen Komponenten, der Flüssigkeitseigenschaften, der Messunsicherheit, der Namenskonventionen, der Rückverfolgbarkeit und der IT-Architektur gerecht zu werden. 11:20 - Geführte und automatisierte Kalibrierung mit ETAS INCA-FLOW Rajesh Reddy, Produktmanager, ETAS, DEUTSCHLAND ETAS INCA-FLOW ist ein revolutionärer Ansatz zur Automatisierung und Führung der Kalibrierung. Es erleichtert die grafische Angabe von Kalibrierverfahren ohne Programmierkenntnisse. Die Kalibrierung von Benzin - und Dieselmotorenmanagementsystemen ist eine herausfordernde Aufgabe, die sich im Hinblick auf spezifische Kundenprojekte weitgehend wiederholt. Mit INCA-FLOW kann der Kalibriervorgang für eine ECU-Variante eingerichtet und dann für andere wiederverwendet werden, was die Kalibrierungseffizienz deutlich erhöhen kann. Darüber hinaus können Messungen leicht reproduziert werden, was zu deutlichen Verbesserungen der Kalibrierqualität führt. Für jede Kalibrierinfrastruktur können die gleichen standardisierten Kalibrierverfahren verwendet werden. 11:40 - ADAS Automobil-Radar-Test Herausforderungen und Lösungen Greg Kregoski, Automotive Marktsegmentmanager, Rohde Schwarz, USA Um die Sendeleistungspegel niedrig und die Reichweite von Automobilradars hoch zu halten, werden FM-modulierte kontinuierliche Wellensignale hoher Bandbreite typischerweise im Automobilbereich eingesetzt Radaranwendungen. Der Einsatz in den 24- und 77-GHz-Frequenzbändern nutzt diese Frequenzen und ihre hohe atmosphärische Dämpfung, so dass viele Automobil-Radarsysteme gleichzeitig arbeiten können, ohne sich gegenseitig zu beeinflussen. Diese Präsentation bietet einen Überblick über aktuelle Automobil-Radartechnik, Test - und Messtechnik für Automobilradar und neue Radar-Ziel-Simulationsgeräte. 12:00 - Die Korrelation von Rollwiderstand und Reifen Liner Temperaturprofile Alan Bennetts, Direktor, Bay Systems Ltd, UK Die Präsentation diskutiert die Entwicklung eines Remote-Sensor, dass genau (- 0,2C) misst eine Reihe von Punkten Stretching von Perle zu Perle. Es werden Daten aus einer Reihe von Reifen präsentiert, die zeigen, wo Wärme erzeugt wird und die Endtemperatur mit dem klassischen abgeleiteten Rollwiderstand korreliert. Die gestellten Fragen beinhalten den Effekt der übermäßigen Temperatur auf die Anzahl und Größe der Partikel, die durch den Reifen vergossen werden. 12:20 - Testen von Composites mit High-Definition-Glasfaser-Sensing Naman Garg, Field Applications Engineer, Luna Innovations, USA Luna Innovationen von Blacksburg Virginia, hat ein High-Definition-Glasfaser-Sensor (HD-FOS) System entwickelt, das perfekt ist Geeignet zur Messung der Belastung von Verbundwerkstoffen und Strukturen. Ein einzelner Fasersensor kann Tausende von Dehnungsmessstreifen ersetzen und kann mit seiner Flexibilität und seinem geringen Gewicht an schwer zugänglichen Stellen eingesetzt werden. Die Faser mit nur 150 Mikrometer Durchmesser kann auch in Verbundwerkstoffen eingebettet werden. Die Verwendung von Verbundwerkstoffen im Automobil-Design wird weiter wachsen, und es ist unerlässlich, dass die Testingenieure die einzigartigen Herausforderungen beim Testen von Verbundteilen und - strukturen verstehen. 12:40 - Piezoelektrische Messung leicht gemacht leistungsstarke Signalkonditionierung von Kistler Bill Zwolinski, SBU-Manager, Beschleunigung, Kistler Instrument Corporation, USA Kistlers Ladungsverstärkermodul Typ 5171A ist direkt in die National Instruments CompactRIO Plattform gesteckt. Die Signale von einem oder vier piezoelektrischen Sensoren werden digitalisiert und dann in Echtzeit verarbeitet. Alles ist mit den bekannten LabVIEW-Entwicklungswerkzeugen programmiert, so dass Anwender maßgeschneiderte Lösungen erstellen können. Der Dual-Mode-Verstärker Typ 5165A Kistler LabAmp verstärkt nicht nur die dynamischen Signale mit sehr geringem Rauschen, sondern liefert auch die digitalisierten Daten über die Ethernet-Schnittstelle. Dank seiner fortschrittlichen Signalverarbeitung bietet es hervorragende Flexibilität und Benutzerfreundlichkeit. Mit der GUI-Steuerung oder der Verwendung von LabVIEW-Entwicklungswerkzeugen können Anwender maßgeschneiderte Lösungen erstellen. 13:00 - Probleme mit Kurtosis als zufällige Schwingungsspezifikation Dr. Benjamin Shank, Ingenieur, Thermotron Industries, USA Dieses Vortrag ist eine Zusammenfassung der gewonnenen Lektionen bei der Entwicklung von Kurtosis-Algorithmen für einen Schwingungsregler. Das vergangene Jahrzehnt hat einen Trend des Umgangs mit nicht-stationären Vibrationskraft gesehen, indem er die Kurtosis der zufälligen Tests kontrolliert. Basierend auf Miners Rule und Müdigkeit Schäden Spektren, Test mit Kurtosis gezeigt wird, immer liefern Schaden langsamer als SRS-Äquivalent-Tests ohne Kurtosis. Darüber hinaus gibt es viele nicht-äquivalente Möglichkeiten, um eine Kurtosis-Spezifikation zu erfüllen, dh Produkte, die auf die gleiche Spezifikation von verschiedenen Controllern getestet werden, werden wahrscheinlich signifikant unterschiedliche Mengen an Ermüdungsschäden erhalten. 13:20 - Erfolg durch Misserfolg: mit beschleunigtem Stresstest für Produktzuverlässigkeit Rich Byczek, weltweite technische Führung, Intertek, USA Misserfolg ist gut für den Erfolg, und Intertek hat die Mittel, es zu beweisen. Diese Präsentation zeigt, wie man beschleunigte Stresstests (AST) einsetzt, um eine hohe Produktzuverlässigkeit für unternehmenskritische Komponenten zu erreichen. Dieses Programm wird eine Vielzahl von Elementen abdecken, darunter: wie man das richtige Zeug für eine Produktentwicklungsbemühung erhält, eine fehlgeschlagene Validierung vermeidet, konventionelle Tests gegen beschleunigten Stresstest, welche AST-Testmethoden zur Verfügung stehen (FMVT, HALT und mehr), a Tiefer tauchen in HALT und FMVT, wie man einen intelligenten Testplan und mehr entwickelt. 13:40 - Vereinfachung der Konformitätsprüfung aller neuen fahrzeuginternen Normen Thomas Schulze, Leiter Testing, Automotive, Spirent Communications, GERMANY Ethernet als neuer Fahrzeug-Netzwerk-Standard für Infotainment - und Advance-Fahrerassistenzsysteme kommt mit einer Neuheit Standards, die auf Ihrem Gerät oder Software in der Entwicklung getestet werden müssen. The test process should be simple but reliable, repeatable, and must be well documented. This presentation will show methodologies and tools to implement these test procedures on existing test benches or how to set up a new one to reduce the cost of testing and the time to market with improved product quality. 14:00 - Development of an energy distribution diagram for door durability tests Dr Yanwu Xu, senior engineer, Ford, USA Energy distribution among components during door slam close is one of the important design parameters for product development and durability performance testing. During vehicle usage, the customer input energy is mainly distributed onto door sheet metal, dynamic seal, check, hinge and latch, as well as the body and cabin air. The energy distribution on each of the components varies with the design parameters and physical properties of the door. This presentation gives a methodology of energy distribution diagram establishment with mathematical models. As one of the diagram applications, inside handle durability tests in different levels are demonstrated. 14:20 - Digital image correlation non-contacting strain measurement systems Alistair Tofts, director of sales marketing, Correlated Solutions Inc, USA Digital image correlation (DIC) is a non-contacting measurement technology that has gained widespread popularity due to the overall robustness, versatility, ease of use, accuracy and cost savings. DIC utilizes digital cameras to measure full-field 3D surface displacements and strains, eliminating the need for strain gauges and other measurement devices. Due to its full-field measurement capability and high spatial resolution, DIC has been particularly popular for applications that require finite element model (FEA) validation. An overview of the latest turnkey systems available with some automotive testing applications will be presented. 14:40 - Achieving power measurement accuracy of dynamic PWM signals Jack Christensen, manager, technical support - Americas, Newtons4th NA, USA The presentation will discuss the importance of proper ranging techniques, the requirement for precise voltage and current phase angle measurements, and acquisition synchronization of multi-phase systems in determining correct mechanical and electrical efficiencies. 15:00 - Innovative electrically and mechanically filtered sensor technology David Change, vice presidenttechnical director, Dytran Instruments Inc, USA Dytran presents the industrys first case-isolated, mechanically and electrically filtered IEPE triax 3603A. The internal sensing element is suspended inside the housing by a set of specially designed supports designed to stop high-frequency propagation into the element structure, causing the sensing element to resonate in relation to the housing at around 10kHz. The built-in electrical filter is capable of smoothing the sensor output to a flat line up to 8kHz region. The attenuation of mechanical resonance plus the two-pole electrical filter provide effective -24dBoctave signal reduction with a corner frequency near 10kHz. 15:20 - Very slow-speed and angular position control for dynamometer systems Richard Rumer, senior application engineer, Horiba Instruments Inc, USA With vehicle electrification, the engine has become a complex propulsion system requiring validation, verification, calibration and durability testing at an extended operating range, which includes standstill and rotational speeds below 50rpm. Maintaining accuracy and stable controls throughout a speed range of 0 to 24,000rpm without changing instrumentation has been accomplished by Horibas dynamometer controller, called SPARC, by adding additional control modes that take advantage of the position sensing inherent in incremental encoders. Unique signal processing methods are discussed to circumvent the no pulse at zero speed. Improvements in settling time and reduced overshoot to a step disturbance will be shown. 15:40 - X-ray and optical extinction tomography for drop size estimation Jason Green, engineer, EnUrga, USA EnUrga Inc has developed a new diagnostic tool for dense sprays such as high-pressure diesel injectors and GDI systems. The new diagnostic, SETxvue, uses soft x-rays to obtain the planar mass concentrations in high-pressure fuel injectors. Conventional optical techniques cannot study these high-pressure sprays because they are optically dense. EnUrga will present x-ray and optical tomography results obtained from a GDI injector at high pressures. Full planar drop size distribution can be obtained using the SETXvue system. Results were validated using a diffraction-based drop-sizer system. 16:00 - Numericalexperimental approach for ejection mitigation testing Paolo Cavallo, technical director, AMET USA Inc, USA In the last two years CSI and AMET have started a partnership to develop an integrated numericalexperimental approach to deal with the testing of vehicles wrt ejection mitigation requirements. The approach is based on vehicle dynamics and integrated biomechanics simulations that allow a reduction in the number of physical tests to be held at CSIs proving ground and provide the ECU suppliers with DOE plans results to test ECU logics behavior. This approach has been successfully adopted for the development of ECUs of several vehicles for different OEMs. Thursday 27 October 10:00 - 13:40 - DAY 3 Moderator John Tyson, president, Trilion Quality Systems, USA 10:00 - Measurement microphones in theory and practice Udo Wagner, sales director, Microtech Gefell GmbH, GERMANY The presentation will discuss applications of measurement microphones, indoor and outdoor microphones, car acoustics (interior noise, array technology, sound intensity, tire noise measurement on a driving car), plus how to find the right microphone type, microphones in theory, calibration, and accuracy of measurement. 10:20 - End-of-production-line measurement systems for automotive components Steve Johnson, sales engineer, Signalysis, USA The presentation will offer an overview of the different types of automotive components that have Signalysis measurement systems on production lines for end-of-line testing for sound and vibration. It will cover ways these systems are implemented and how they can be utilized to deliver better-quality products. 10:40 - A holistic diagnosis of airborne sound sources Dr Sean Wu, CEO president, Signal-Wise LLC, USA This presentation discusses an innovative technology that enables users to acquire comprehensive knowledge of airborne sound sources, including their Cartesian coordinates, sound pressure spectrum, sound pressure level, sound intensity vector and sound intensity level distributions on an arbitrarily shaped 3D source surface, and radiation pattern in the surrounding fluid medium over the entire audible frequency range. In particular, this technology allows users to correlate five physical quantities time, space, frequency, visual, and hearing effects resulting from the captured sound sources at user-defined time steps and frequency bands. All these tasks can be accomplished using six microphones. 11:00 - Optical metrology for improved quality John Tyson, president, Trilion Quality Systems, USA Optical metrology is fast becoming the measurement method of choice for real-time measurements. 3D digital image correlation is finite element measurement, and allows users to intuitively understand the material response of complex structures, providing CAE engineers with powerful tools to understand their structures and designs, especially for advanced materials and structures. Photogrammetry provides 6DOF (degrees of freedom) measurement of structures with the same hardware, from robot motion to NVH, from materials studies to manufacturing quality control. This paper will discuss these advanced capabilities. 11:20 - Implementing quality inspection systems to battle other-objectionable-noise requirements Neil Coleman, president, Signalysis, USA Automotive OEMs are constantly driving suppliers to deliver a quieter ride. Almost every component that is powered, moves or spins has a 100 inspection requirement for dB(A) andor Loudness (Sones). And just in case that isnt enough, they add the subjective requirement of no objectionable noises. This subjective specification is very difficult to meet because the bar can move daily based on the weather or who is inspecting the parts. Signalysis has been working side by side with suppliers since 1987 and has an entire toolbox of metrics designed to win the battle and deliver the sound of silence. 11:40 - Signal-based fault detection and diagnosis based on using noise and vibration Prof Saeid Habibi, professor and director, McMaster University, CANADA This presentation is on the implementation of a fault detection and diagnostic (FDD) strategy for electric starters jointly developed by McMaster University and DV Electronics. Due to the vehicle electrification trends, electric motors are playing an increasingly important role in the powertrain of vehicles. These are continuously evolving into complicated electromechanical systems that require more advanced testing equipment. As one of the leading test system suppliers, DV Electronics has put great effort in advancing test cell technologies. The presentation is on advanced signal-based algorithms that provide a unique capability of detecting and diagnosing faults using noise and vibrations. 12:00 - BIAs next-generation multiaxial acceleration sled Nick Jaksa, managing director, BIA North America, USA Crash test protocols continue to evolve with new, expanding and more rigorous conditions that require more and more functionality and precision. BIAs new multiaxial acceleration sled offers a modular-based system that allows users to have a multistep implementation including horizontal testing, pitching simulation, yaw simulation, or a combination of the three. The system integrates an innovative numerical control strategy with real-time closed-loop control during the entire duration of pulse creation, in parallel with real-time predictive system modeling algorithms. This fully servohydraulic system provides advanced high payload, with excellent pulse-matching capability. 12:20 - The woes of plant environment seat testing Andrew Whitely, solutions engineer, Signalysis, USA Often laboratory results are not easily achievable in plant environments. Stamping, welding and various other plant noises and vibrations can degrade or interfere with measurements. The presentation will explain some ways to combat these issues, and cite examples of good and bad choices. 12:40 - New NSI processing technique CleanSC with Reference Contribution Scott Hunt, product specialist - automotive, Brel Kjr, USA Historically, beamforming, a far-field NSI technique, has been limited to showing only sources with the highest radiated sound levels from a single plain. Recently it became possible to show levels that were the most impactful to the experience of a product. Brel Kjr has developed a new method called CleanSC with Reference Contribution, which allows these array tools to very accurately map sources with respect to the level that is taken from a reference transducer. This method will be discussed and example data presented 13:00 - Indoor test for a car with radar-based pre-crash safety systems Hirosuke Suzuki, president, Keycom Corp, JAPAN Awareness of driving safety has led to the need for pre-crash safety systems to be installed on a vehicle. Things like steering wheel movement, cross-entering human and braking for pre-crash avoidance should be tested on a real car test course. But sometimes the test driver is tired and dangerous. We therefore developed a moving collision target simulation system using digital delay for long distance, optical fiber for middle distance, jamming noise to realize human cross-entering and a dielectric waveguide for short distance. It allows for indoor testing of radar-based automatic brake systems. 13:20 - Combining inertial and GPS data for accurate vehicle brake testing Dr Martin Hill, director, Race Technology Ltd, UK For a number of years companies have been relying on the use of GPS-only systems to perform vehicle brake testing. Over the last few years this has been demonstrated to be the source of significant errors in certain tests. This presentation explains the source of these errors, including their likely impact on the results of brake tests, and shows how, by using inertial data combined with GPS data, this source of errors can be eliminated while also improving the robustness of the data to poor GPS conditions. 13:40 - Dont be a dummy: body forms for seat testing Terry OBannon, chief scientist, OBannon Technologies, USA Many body forms are used in testing vehicle seats and interiors, but specifications and requirements for the forms are usually lacking (except in the specialized area of crash testing). Therefore the test result often doesnt relate to the real test objective: What happens when a human interacts with this seat We will look at various classes and examples of body forms and discuss what tests they are appropriate for, and show errors that result from using the wrong form. This program may be subject to change Tuesday 25 October 10:00 - 16:20 - DAY 1 Moderator Jeff Warra, technical specialist, Spirent Communications, USA 10:00 - Developing network, surPASS your expectations, active monitoring vs datalogging Jeff Warra, technical specialist, Spirent Communications, USA OEMs in the automotive, off-highway and heavy-duty truck industries are running out of bandwidth for autonomous driving. Industries are turning to Ethernet for their in-vehicle communications networks to deliver high-bandwidth data from sensors to systems. There is a vision to have one Ethernet backbone connecting components by the end of 2018. Standard OABR (Open Alliance BroadR-Reach) is now accelerating the development of Ethernet components. Classic bus systems like CAN or Flexray were designed to deliver critical control messages in real time. The real-time requirements need to be addressed for the Ethernet architectures, since Ethernet technology was not created to be a real-time communications bus. 10:20 - imc revolutionizes vehicle-testing: easier, faster and more flexible than ever Andrew Jesudowich, application sales operations manager, imc DataWorks LLC, USA The presentation will discuss how the expanded imc test and measurement portfolio enables faster, more efficient vehicle testing. New imc CANSASflex measurement modules can be used in spatially distributed configurations or as central units. With the imc click-mechanism, modules mechanically and electrically connect. New imc CANSASfit is well-suited for mobile testing in harsh environments. The robust housing offers reliable protection against water-spray, dirt and vibrations. A temperature range from -40 to 125C allows for testing year round and in climate chambers. New imc WAVE sound and vibration analysis software allows customers to perform noise measurements, structural analyses and vibration examinations and simultaneously detect other measurement variables. 10:40 - ETAS EHANDBOOK - New Interactive Documentation Tool Makes ECU Calibration Easier Jayesh Patel, program manager, ETAS Inc, USA Over the past decade, fiber-optic sensors (FOS) have advanced and are emerging as a fitting alternative to traditional electrical sensors, yet few people realize the potential and advantages of this technology. Composed only of glass, FOS are intrinsically safe and offer advantages over electrical sensors they are not sensitive to electromagnetic interference (EMI) and can achieve higher measurement accuracy. This presentation will highlight optical sensor manufacturing, and real-world applications of FOS versus conventional strain gauges in industries including automotive, oil and gas, and aerospace. Attendees will leave the session understanding fiber-optic sensors and the advantages they offer. 11:00 - Testing automotive security and testing despite security Philip Lapczynski, program manager, Vector CANtech Inc, USA We all are aware of the growing need for cybersecurity in automotive. This presentation focuses on two things: 1) The growing need for security testing in automotive 2) The challenges in testing created by the introduction of security mechanisms. We will discuss secure engineering practices such as automated functional testing (white box), fuzz testing (black box) and testing a system with security mechanisms in place. 11:20 - MaDaM the measurement data management solution Dr Bernhard Snder, managing director, AMS GmbH, GERMANY Based on practical use cases at large OEMs, the advantages and limitations of modern measurement data-management systems are shown. Indexing technology (Lucene) and enhanced search capabilities, highly interactive HTML5 and traffic-minimizing EnCom are new technologies developed during the last five years. With samples from the AMS product MaDaM, the advantages of these new technologies are demonstrated. The measurement data-management system MaDaM combines modern approaches to data storage and indexing with web technologies for mobile and desktop access. It provides server-based report on demand or interactive data analysis in a web-based environment with easy-to-use full text search. This enables big data solutions. 11:40 - The effect of tire data quality on vehicle performance prediction Henning Olsson, director, RD, Calspan Corporation, USA Laboratory tire testing provides tire data that, when used appropriately, can help accelerate the vehicle development process. With tire data and tire models being used for many different applications, the effects of data quality and accuracy must be considered. A study has been carried out to quantify the impact of these effects on vehicle performance predictions. Examples from passenger car and truck applications are presented and conclusions discussed. 12:00 - Technology of a diagnostic tester with cybercrime protection Peter Subke, director business development, Softing AE GmbH, GERMANY The presentation will introduce a state-of-the-art diagnostic tester consisting of an MVCI D-Server (ISO 22900) that processes data that is described in ODX format (ISO 22901) and sequences that are described in OTX format ( ISO 13209). Particularly for diagnostic communication over the air, e. g. for a software update, measures must be taken to protect against cyberattacks. Examples include but are not limited to the encryption of data and sequences, and signature technologies. 12:20 - New techniques for automating analysis for technical data Stephanie Amrite, senior product manager, National Instruments, USA You are collecting a lot of data, but industry research shows that on average only 5 is analyzed. This is due to a combination of reasons such as poorly documented data, and the variety and volume of data sources that customers use. To help you overcome this problem, NI is investing in technologies to help make automating the analysis of engineering data easier than ever, including the ability to standardize metadata from any data source and smartly choose which analysis routine to run based on the data. 12:40 - DC fast charging testing at various temperatures Rich Jacobson, operations manager, Intertek Phoenix, USA The plug-in electric vehicle (PEV) industry commonly markets DC fast charging as a method to provide up to 80 of a full charge in 20-30 minutes. However, the charge rate will vary greatly depending on the ambient and energy storage system (ESS) temperatures. In this study, the charge acceptance rates of a variety of PEVs are compared, and the effects of the thermal management system (TMS) on the charge event are explored. Tested PEVs include the 2011 and 2013 Nissan Leaf, 2012 Mitsubishi i-MiEV, Volkswagen e-Golf, Kia Soul EV, Chevrolet Spark EV and BMW i3. 13:00 - Road to LTE: connected cars, LTE roadmap and test solutions Craig Hendricks, senior technologist, Anritsu US Automotive Focus Team, Anritsu Company, USA Cory White, North America Business Development Mgr, Automotive Sector, Anritsu Company. USA With the long product development cycle of automobiles and increased utilization of LTE for connectivity, it is critical to understand the roadmap for new LTE developments in networks and chipsets. Auto makers will need to invest in these technologies to stay ahead of the technology curve and offer consumers the most up-to-date connectivity. This presentation will provide LTE technology roadmaps from 4.5G to 5G and explore the test solutions available to ultimately bring the technology into the marketplace through connected cars. 13:20 - Next-generation PEMS (smaller, lower cost, more energy efficient) Andrew Burnette, science advisor, 3DATX, USA The in-use emissions testing industry, academic research and other sectors have been pushing for smaller, lighter, lower-cost and, ever more importantly, lower-energy-consumption portable emissions measurement systems (PEMS). Although there is an understandable natural tension here for the more established PEMS technology manufacturers, it is worth both acknowledging this and considering the routes and barriers for such a next-generation system. Recent test results for a next-generation PEMS system will be presented, along with current thinking on where it may reasonably be applied to cost-effectively help reduce emissions. 13:40 - Advanced power emulators for power system development and testing William Peterson, vice presidentCTO, EM Power, USA High-fidelity DC power system and motor drive inverter testing is made achievable with the use of advanced power emulation. An active load emulator can mimic all the characteristics of a motorgenerator at full power in all four quadrants with no moving parts. A DC emulator can provide wideband to 20kHz simulation or emulation of the DC power system. The ability to sweep at full power, to frequencies above the switching frequency provides for full characterization of system resonances and characteristics. 14:00 - Advanced physics-based sensor simulation approaches for testing ADAS systems Tony Gioutsos, director sales and marketing, TASS International, USA To provide a due care testing approach to automated and connected vehicle technology, an advanced sensor simulation must be involved. However, to provide the most accurate and best validation, sensor simulation closest to raw data would be preferred. Advanced physics-based sensor models with deterministic and probabilistic components are introduced. The models described include: camera, radar and V2X. 14:20 - An open systems approach to BMS HIL testing Peter Blume, president, Bloomy, USA Hardware-in-the-loop (HIL) testing is an essential approach for validating the hardware and firmware of an automotive ECU, including the battery management system (BMS) electronics of hybrid and electric vehicles (xEVs). A HIL simulator is used to simulate the xEV battery including cell chemistry, drive cycles and numerous fault conditions, without the hazards of real batteries, or the cost of prototype vehicles and track time. In this session, Peter presents an open systems architecture approach to HIL test systems implementation using commercial off-the-shelf hardware and software, including battery simulators. 14:40 - RDDS, state-of-the-art control system for easy upgrading of existing test stands Jrg Cordes, president, Renk Systems Corporation, USA The presentation will discuss a softwarehardware concept to control new or existing test systems. The required hardware: PC and Ether-CAT bus electrical wiring in general and connection of instrumentation, new or existing electrical connection of actuating elements software setting to make it match the actual or future test stand application. General features in limit monitoring, control loops, datalogging, fault history logging (post-mortem dump). Display configuration. Users, operators, engineering level protection by pass codes and much more. 15:00 - Torque and power measurement auto case studies and approaches Brian Carr, US sales manager, Binsfeld Engineering Inc, USA Throughout history, mankind has relied on rotating shafts and torque to power society. That ideal has never been more prominent than during the advent of the automobile. Measuring the torque and mechanical output produced by a shaft-driving system is critical to understanding, and optimizing, multiple processes within the industry. This paper provides an overview of various torque measurement tools, as well as the benefits and limitations of each approach. Finally, well examine application stories that illustrate one preferred method. While the examples are different, they highlight the potential that condition monitoring presents for a wide breadth of automotive professionals. 15:20 - How Siemens high-performance drive can enhance your testing equipment Ulrich Weinhart, business development, test stands, Siemens Industry Inc, USA Test stand applications are increasingly realizing benefits like noise reduction, energy recovery and improved time to market with Siemens SINAMICS drives. Join Siemens for a glimpse into the test stand specific capabilities built into the standard, off-the-shelf SINAMICS drives. Features such as torque pulse engine simulation, automatic disturbance compensation and connectivity with National Instruments LabVIEW or MATLABs Simulink will simplify your testing requirements. Siemens will discuss various test stand applications including battery simulation, and how the exceptionally high-performance SINAMICS drives can streamline and increase the productivity of your applications. 15:40 - VOC environmental testing automotive applications what you need to know Ben Pipher, application engineer - automotive business unit, Weiss Envirotronics, USA Volatile organic compounds (VOC) must be limited in personnel vehicle applications. Understanding the product and the interaction with other vehicle components and the surrounding environment is essential to product development and product and air safety. Environmental testing chambers play a critical role in testing of vehicle interior components and VOCs. Safety requirements will need to be in place in testing vehicle interiors, such as particle measurement, absorption rates, contaminations from the vicinity and venting systems. This presentation will give relevant information and guidance on what to look for in the product testing phase with interiors, and how to limit the VOC elements. We will review industry test requirements including ASTM VDA, ISO and other test specifications. The presentation will also review how to get the most out of your environmental test equipment, and proper test applications with VOC materials. 16:00 - Create test profiles correlated to multiple end-use environments utilizing FDS Kevin Van Popering, application egineer, Vibration Research Corp, USA The initial design of your product is done now its time for vibration testing. Vibration levels the product will experience have been collected from field measurements taken at the end-use environment (EUE). The amount of time the product will experience these vibration levels throughout its lifespan is known. Why not take these field measurements and target lifespans and convert them into a vibration profile correlated to the EUE Fatigue Damage Spectrum (FDS) does just that. This presentation will describe the theory and demonstrate the process of creating a test profile from multiple EUEs utilizing FDS from start to finish. 16:20 - Adding HIL to your driving simulator Ken Jackson, senior vice president, LinuxReal-Time, Concurrent, USA The simulation world is evolving into a more complete environment that can simultaneously test and verify the vehicle dynamics and a new design of the vehicles controllers. In the past, ECU testing was more singular in its reach and was relegated to testing individual components. The new thought is to fully integrate all aspects of the vehicle prior to production release. Connecting the ECUs to the driving simulator provides the complete test of the cars abilities and functionality. To expand this to autonomous vehicles requires a multi-model simulation sharing interdependent data while maintaining a high frame rate. This program may be subject to change Wednesday 26 October 10:00 - 16:00 - DAY 2 Moderator William Doelle, director North American operations, Berghof Group North America, USA 10:00 - Fiber Optic Sensing, a visible alternative Nicholas Burgwin, Founder, fibos, CANADA Over the past decade, fiber optic sensors (FOS) have advanced and are emerging as a fitting alternative to traditional electrical sensors, yet not many realize the potential and advantages of this technology. Composed only of glass, FOS are intrinsically safe and offer advantages over electrical sensors they are not sensitive to electromagnetic interference (EMI) and can achieve higher measurement accuracy. This presentation will highlight optical sensor manufacturing, and real-world applications of FOS versus conventional strain gauges in industries including Transportation, Oil and Gas, and Aerospace. You will leave the session understanding fiber optic sensors and the advantages they offer. 10:20 - Aftertreatment testing equipment that replicates real-world transient exhaust gas conditions Jonathan Stewart, technical specialist, Catagen, UK This study describes a synthetic gas reactor capable of producing a wide range of RDE testing scenarios including WLTC, SULEV and NEDC test cycles. The system has the capability of reproducing transient cycles for a wide range of engine types, with test sample temperatures from -10C to 800C. The approach is inherently accurate and repeatable it also is ideally suited to sensitivity, calibration and performance testing, and is designed to help customers meet emission targets. Results of the system performance are presented for the WLTC cycle for a light-duty diesel vehicle, and compared with real engine data. 10:40 - PIA economic injection testing for every environment William Doelle, director North American operations, Berghof Group North America, USA The PIA family is a testing equipment family designed for fuel-injector and pump research, manufacture and validation, controlling piezo and solenoid injectors. Profiles created in the RD lab can be used to calibrate injectors or pumps in an EOL (end of line) test station, confirmed by PIA in validation testing. Before the background of recent trends in automotive testing, PIA and its development together with customers and suppliers will be our focus development that led us to set up a forum dealing with the future of the powertrains engine section: the Berghof Testing Powertrain Innovation Day. 11:00 - An enterprise approach to engine test analysis: requirements for implementation Bruce Thomason, director of technology, SGS, USA Engine and vehicle OEMs have complex product development requirements that call for capable and standardized post-test analysis while simultaneously dealing with high levels of product technology and test diversity. Many organizations rely on shared spreadsheets or distributed desktop tools, which can produce inconsistent and non-traceable results. This presentation addresses enterprise-scale post-processing requirements, features and implementation considerations in addition to providing lessons learned that can help move an organization to an efficient, standardized and maintainable professional process. The presentation will cover how to address diversity of product topology, physical components, fluid properties, measurement uncertainty, naming conventions, traceability and IT architecture. 11:20 - Guided and automated calibration using ETAS INCA-FLOW Rajesh Reddy, product manager, ETAS, GERMANY ETAS INCA-FLOW is a revolutionary approach for automating and guiding calibration. It facilitates the graphical specification of calibration procedures without requiring programming skills. Calibrating gasoline and diesel engine management systems is a challenging task that is largely repetitive with regard to specific customer projects. Using INCA-FLOW, the calibration process can be set up for one ECU variant and then reused for others, which can significantly increase calibration efficiency. In addition, measurements can be easily reproduced, leading to clear improvements in calibration quality. The same standardized calibration methods can be used for any calibration infrastructure. 11:40 - ADAS automotive radar test challenges and solutions Greg Kregoski, automotive market segment manager, Rohde Schwarz, USA To keep transmission power levels low and range resolution of automotive radars high, FM modulated continuous wave signals of high bandwidth are typically used in automotive radar applications. Operating in the 24 and 77GHz frequency bands, automotive radar takes advantage of these frequencies and their high atmospheric attenuation, allowing many automobile radar systems to operate concurrently without impacting one another. This presentation provides an overview of current automotive radar technology, test and measurement technologies used for automotive radar and new radar target simulation devices. 12:00 - The correlation of rolling resistance and tire liner temperature profiles Alan Bennetts, director, Bay Systems Ltd, UK The presentation will discuss the development of a remote sensor that accurately (- 0.2C) measures an array of points stretching from bead to bead. Data from a range of tires will be presented, showing where heat is being generated and correlating the final temperature with the classical derived rolling resistance. Questions posed will include the effect of excessive temperature on the number and size of particulates shed by the tire. 12:20 - Testing composites using high-definition fiber-optic sensing Naman Garg, field applications engineer, Luna Innovations, USA Luna Innovations of Blacksburg Virginia, has developed a high-definition fiber-optic sensing (HD-FOS) system that is perfectly suited for measuring strain of composite materials and structures. A single fiber sensor can replace thousands of strain gauges and, with its flexibility and light weight, can be used to instrument in hard-to-access locations. The fiber, at only 150 microns in diameter, can also be embedded within composite parts. The use of composite materials in automotive design will continue to grow, and its imperative that test engineers understand the unique challenges with testing composite parts and structures. 12:40 - Piezoelectric measurement made easy powerful signal conditioning from Kistler Bill Zwolinski, SBU manager, acceleration, Kistler Instrument Corporation, USA Kistlers charge amplifier module Type 5171A is directly plugged into National Instruments CompactRIO platform. The signals of one or four piezoelectric sensors are digitized and then processed in real-time. Everything is programmed with the familiar LabVIEW development tools, allowing users to create customized solutions. The Type 5165A Kistler LabAmp dual-mode amplifier not only amplifies the dynamic signals with very low noise, but also provides the digitized data via Ethernet interface. Thanks to its advanced signal processing, it offers outstanding flexibility and ease of use. With GUI control or use of LabVIEW development tools, users can create customized solutions. 13:00 - Problems with kurtosis as a random vibration specification Dr Benjamin Shank, engineer, Thermotron Industries, USA This talk is a summary of lessons learned while developing kurtosis algorithms for a vibration controller. The past decade has seen a trend of dealing with non-stationary vibration power by controlling the kurtosis of random tests. Based on Miners Rule and fatigue damage spectra, testing with kurtosis is shown to always deliver damage more slowly than SRS-equivalent tests without kurtosis. Furthermore, there are many non-equivalent ways to meet a kurtosis specification, meaning products tested to the same specification by different controllers will likely receive significantly different amounts of fatigue damage. 13:20 - Success through failure: using accelerated stress testing for product reliability Rich Byczek, global technical lead, Intertek, USA Failure is good for success, and Intertek has the means to prove it. This presentation will show how to use accelerated stress testing (AST) to achieve high product reliability for mission-critical components. This program will cover a variety of elements, including: how to get the right stuff for a product development effort, avoiding failed validation, conventional testing vs. accelerated stress test, what AST test methods are available (FMVT, HALT and more), a deeper dive into HALT and FMVT, how to develop a smart test plan, and more. 13:40 - Simplifying conformance testing of all new in-vehicle networking standards Thomas Schulze, head of testing, automotive, Spirent Communications, GERMANY Ethernet as the new in-vehicle networking standard for infotainment and advance driver assistance systems comes with a bunch of new standards that need to be tested on your device or software under development. The test process should be simple but reliable, repeatable, and must be well documented. This presentation will show methodologies and tools to implement these test procedures on existing test benches or how to set up a new one to reduce the cost of testing and the time to market with improved product quality. 14:00 - Development of an energy distribution diagram for door durability tests Dr Yanwu Xu, senior engineer, Ford, USA Energy distribution among components during door slam close is one of the important design parameters for product development and durability performance testing. During vehicle usage, the customer input energy is mainly distributed onto door sheet metal, dynamic seal, check, hinge and latch, as well as the body and cabin air. The energy distribution on each of the components varies with the design parameters and physical properties of the door. This presentation gives a methodology of energy distribution diagram establishment with mathematical models. As one of the diagram applications, inside handle durability tests in different levels are demonstrated. 14:20 - Digital image correlation non-contacting strain measurement systems Alistair Tofts, director of sales marketing, Correlated Solutions Inc, USA Digital image correlation (DIC) is a non-contacting measurement technology that has gained widespread popularity due to the overall robustness, versatility, ease of use, accuracy and cost savings. DIC utilizes digital cameras to measure full-field 3D surface displacements and strains, eliminating the need for strain gauges and other measurement devices. Due to its full-field measurement capability and high spatial resolution, DIC has been particularly popular for applications that require finite element model (FEA) validation. An overview of the latest turnkey systems available with some automotive testing applications will be presented. 14:40 - Achieving power measurement accuracy of dynamic PWM signals Jack Christensen, manager, technical support - Americas, Newtons4th NA, USA The presentation will discuss the importance of proper ranging techniques, the requirement for precise voltage and current phase angle measurements, and acquisition synchronization of multi-phase systems in determining correct mechanical and electrical efficiencies. 15:00 - Innovative electrically and mechanically filtered sensor technology David Change, vice presidenttechnical director, Dytran Instruments Inc, USA Dytran presents the industrys first case-isolated, mechanically and electrically filtered IEPE triax 3603A. The internal sensing element is suspended inside the housing by a set of specially designed supports designed to stop high-frequency propagation into the element structure, causing the sensing element to resonate in relation to the housing at around 10kHz. The built-in electrical filter is capable of smoothing the sensor output to a flat line up to 8kHz region. The attenuation of mechanical resonance plus the two-pole electrical filter provide effective -24dBoctave signal reduction with a corner frequency near 10kHz. 15:20 - Very slow-speed and angular position control for dynamometer systems Richard Rumer, senior application engineer, Horiba Instruments Inc, USA With vehicle electrification, the engine has become a complex propulsion system requiring validation, verification, calibration and durability testing at an extended operating range, which includes standstill and rotational speeds below 50rpm. Maintaining accuracy and stable controls throughout a speed range of 0 to 24,000rpm without changing instrumentation has been accomplished by Horibas dynamometer controller, called SPARC, by adding additional control modes that take advantage of the position sensing inherent in incremental encoders. Unique signal processing methods are discussed to circumvent the no pulse at zero speed. Improvements in settling time and reduced overshoot to a step disturbance will be shown. 15:40 - X-ray and optical extinction tomography for drop size estimation Jason Green, engineer, EnUrga, USA EnUrga Inc has developed a new diagnostic tool for dense sprays such as high-pressure diesel injectors and GDI systems. The new diagnostic, SETxvue, uses soft x-rays to obtain the planar mass concentrations in high-pressure fuel injectors. Conventional optical techniques cannot study these high-pressure sprays because they are optically dense. EnUrga will present x-ray and optical tomography results obtained from a GDI injector at high pressures. Full planar drop size distribution can be obtained using the SETXvue system. Results were validated using a diffraction-based drop-sizer system. 16:00 - Numericalexperimental approach for ejection mitigation testing Paolo Cavallo, technical director, AMET USA Inc, USA In the last two years CSI and AMET have started a partnership to develop an integrated numericalexperimental approach to deal with the testing of vehicles wrt ejection mitigation requirements. The approach is based on vehicle dynamics and integrated biomechanics simulations that allow a reduction in the number of physical tests to be held at CSIs proving ground and provide the ECU suppliers with DOE plans results to test ECU logics behavior. This approach has been successfully adopted for the development of ECUs of several vehicles for different OEMs. This program may be subject to change Thursday 27 October 10:00 - 13:40 - DAY 3 Moderator John Tyson, president, Trilion Quality Systems, USA 10:00 - Measurement microphones in theory and practice Udo Wagner, sales director, Microtech Gefell GmbH, GERMANY The presentation will discuss applications of measurement microphones, indoor and outdoor microphones, car acoustics (interior noise, array technology, sound intensity, tire noise measurement on a driving car), plus how to find the right microphone type, microphones in theory, calibration, and accuracy of measurement. 10:20 - End-of-production-line measurement systems for automotive components Steve Johnson, sales engineer, Signalysis, USA The presentation will offer an overview of the different types of automotive components that have Signalysis measurement systems on production lines for end-of-line testing for sound and vibration. It will cover ways these systems are implemented and how they can be utilized to deliver better-quality products. 10:40 - A holistic diagnosis of airborne sound sources Dr Sean Wu, CEO president, Signal-Wise LLC, USA This presentation discusses an innovative technology that enables users to acquire comprehensive knowledge of airborne sound sources, including their Cartesian coordinates, sound pressure spectrum, sound pressure level, sound intensity vector and sound intensity level distributions on an arbitrarily shaped 3D source surface, and radiation pattern in the surrounding fluid medium over the entire audible frequency range. In particular, this technology allows users to correlate five physical quantities time, space, frequency, visual, and hearing effects resulting from the captured sound sources at user-defined time steps and frequency bands. All these tasks can be accomplished using six microphones. 11:00 - Optical metrology for improved quality John Tyson, president, Trilion Quality Systems, USA Optical metrology is fast becoming the measurement method of choice for real-time measurements. 3D digital image correlation is finite element measurement, and allows users to intuitively understand the material response of complex structures, providing CAE engineers with powerful tools to understand their structures and designs, especially for advanced materials and structures. Photogrammetry provides 6DOF (degrees of freedom) measurement of structures with the same hardware, from robot motion to NVH, from materials studies to manufacturing quality control. This paper will discuss these advanced capabilities. 11:20 - Implementing quality inspection systems to battle other-objectionable-noise requirements Neil Coleman, president, Signalysis, USA Automotive OEMs are constantly driving suppliers to deliver a quieter ride. Almost every component that is powered, moves or spins has a 100 inspection requirement for dB(A) andor Loudness (Sones). And just in case that isnt enough, they add the subjective requirement of no objectionable noises. This subjective specification is very difficult to meet because the bar can move daily based on the weather or who is inspecting the parts. Signalysis has been working side by side with suppliers since 1987 and has an entire toolbox of metrics designed to win the battle and deliver the sound of silence. 11:40 - Signal-based fault detection and diagnosis based on using noise and vibration Prof Saeid Habibi, professor and director, McMaster University, CANADA This presentation is on the implementation of a fault detection and diagnostic (FDD) strategy for electric starters jointly developed by McMaster University and DV Electronics. Due to the vehicle electrification trends, electric motors are playing an increasingly important role in the powertrain of vehicles. These are continuously evolving into complicated electromechanical systems that require more advanced testing equipment. As one of the leading test system suppliers, DV Electronics has put great effort in advancing test cell technologies. The presentation is on advanced signal-based algorithms that provide a unique capability of detecting and diagnosing faults using noise and vibrations. 12:00 - BIAs next-generation multiaxial acceleration sled Nick Jaksa, managing director, BIA North America, USA Crash test protocols continue to evolve with new, expanding and more rigorous conditions that require more and more functionality and precision. BIAs new multiaxial acceleration sled offers a modular-based system that allows users to have a multistep implementation including horizontal testing, pitching simulation, yaw simulation, or a combination of the three. The system integrates an innovative numerical control strategy with real-time closed-loop control during the entire duration of pulse creation, in parallel with real-time predictive system modeling algorithms. This fully servohydraulic system provides advanced high payload, with excellent pulse-matching capability. 12:20 - The woes of plant environment seat testing Andrew Whitely, solutions engineer, Signalysis, USA Often laboratory results are not easily achievable in plant environments. Stamping, welding and various other plant noises and vibrations can degrade or interfere with measurements. The presentation will explain some ways to combat these issues, and cite examples of good and bad choices. 12:40 - New NSI processing technique CleanSC with Reference Contribution Scott Hunt, product specialist - automotive, Brel Kjr, USA Historically, beamforming, a far-field NSI technique, has been limited to showing only sources with the highest radiated sound levels from a single plain. Recently it became possible to show levels that were the most impactful to the experience of a product. Brel Kjr has developed a new method called CleanSC with Reference Contribution, which allows these array tools to very accurately map sources with respect to the level that is taken from a reference transducer. This method will be discussed and example data presented 13:00 - Indoor test for a car with radar-based pre-crash safety systems Hirosuke Suzuki, president, Keycom Corp, JAPAN Awareness of driving safety has led to the need for pre-crash safety systems to be installed on a vehicle. Things like steering wheel movement, cross-entering human and braking for pre-crash avoidance should be tested on a real car test course. But sometimes the test driver is tired and dangerous. We therefore developed a moving collision target simulation system using digital delay for long distance, optical fiber for middle distance, jamming noise to realize human cross-entering and a dielectric waveguide for short distance. It allows for indoor testing of radar-based automatic brake systems. 13:20 - Combining inertial and GPS data for accurate vehicle brake testing Dr Martin Hill, director, Race Technology Ltd, UK For a number of years companies have been relying on the use of GPS-only systems to perform vehicle brake testing. Over the last few years this has been demonstrated to be the source of significant errors in certain tests. This presentation explains the source of these errors, including their likely impact on the results of brake tests, and shows how, by using inertial data combined with GPS data, this source of errors can be eliminated while also improving the robustness of the data to poor GPS conditions. 13:40 - Dont be a dummy: body forms for seat testing Terry OBannon, chief scientist, OBannon Technologies, USA Many body forms are used in testing vehicle seats and interiors, but specifications and requirements for the forms are usually lacking (except in the specialized area of crash testing). Therefore the test result often doesnt relate to the real test objective: What happens when a human interacts with this seat We will look at various classes and examples of body forms and discuss what tests they are appropriate for, and show errors that result from using the wrong form. This program may be subject to change

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